Wist je dat?? - Reisverslag uit Yaoundé, Kameroen van Marloes & Lejan - WaarBenJij.nu Wist je dat?? - Reisverslag uit Yaoundé, Kameroen van Marloes & Lejan - WaarBenJij.nu

Wist je dat??

Door: Lejan

Blijf op de hoogte en volg Marloes & Lejan

29 September 2008 | Kameroen, Yaoundé

Omdat we met zn 3-en (tessa, marloes en ik) een boekje bijhouden met wist-jedatjes, en we die jullie niet helemaal willen onthouden, hier alvast een voorproefje:

Wist je dat?
- De kameroeneze pasta naar pindakaas smaakt en je er zwarte tanden van krijgt;
- Je kippen hier alleen levend kunt kopen en niet reeds geslacht?
- Je hier de moskee constant hoort; standaard 5 uur ^s ochtends, maar ook gerust om een uur of 1 ^s nachts.
- je als chirurg in Kameroen maar 1 jaar opleiding nodig hebt en geen dokter hoeft te zijn.
- Je best met de auto door een droogevallen sloot kunt rijden? Je passagiers moeten wel even uitstappen.
- Je een personenauto (in NL voor 5 personen) minstens met 7 andere mensen moet delen. (4 voor 4 achter)
- In een busje zelfs wel 19 mensen passen.
- Bovenstaande is exclusief kinderen.
- toevoeging/ op het dak is eventueel ook nog plek voor 4 personen.
- Levende varkens, geiten en andere beesten worden ook op het dak vervoerd.
- Je hier links en rechts mag inhalen, maar dan wel even seint met groot licht en toetert.
- Je hier baby^s af mag pakken van de moeder in het ziekenhuis, totdat de rekening betaald is.
- De rotonde de enige plek is waar men zich hier in het verkeer wel aan de regels houdt.
- Je voor een rhinorroe van 2 dagen zerker antibiotica moet slikken.
- oliebollen hier het hele jaar door gegeten worden.
- Alles in olie of vet wordt klaar gemaakt.
- Een gemakkelijke vorm van vervoer is hier de mototaxi. Dat betekent dus met al je bagage achter op de moto, dit kan tot wel 4 personen op 1 moto.

Liefs!!

• 29 September 2008 - 16:09

Sanne:

Hey!
    Wat grappig om te lezen allemaal :)
    enne, mooi huisie hoor ;) denk dat niet dat hele huis voor alleen jullie drie is?
    Veel plezier nog!
    Kuss je zus (en voor Lejan natuurlijk gewoon Sanne)

Marloes & Lejan

Vandaag.. 1 september 2008 is het zover :D Om 19:00 uur vertrekt ons vliegtuig van Schiphol en gaan we richting de hoofdstad van Kameroen, Douala! Vanaf daar zullen we naar Foumban gaan, waar zich het ziekenhuis bevindt waar we verblijven :)

Actief sinds 01 Sept. 2008