op vakantie - Reisverslag uit Limbe, Kameroen van Marloes & Lejan - WaarBenJij.nu op vakantie - Reisverslag uit Limbe, Kameroen van Marloes & Lejan - WaarBenJij.nu

op vakantie

Door: marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes & Lejan

13 Oktober 2008 | Kameroen, Limbe

Hoi allemaal,

vorige week zijn we een klein weekje op vakantie geweest: op naar de zee en de chocoladekleurige stranden. Samen met Tessa, Roos en Yvette zijn we maandag 6 oktober naar Limbe vertrokken. Dit betekende een dag in de bus zitten en uiteraard duurde het ontzettend lang voordat de bus vol zat en dus kon vertrekken. (hebben ongeveer 3 uur moeten wachten voordat de bus eindelijk vertrok). voor het donker de kuststad Limbe bereikt en heerlijk uit eten geweest: kip gegeten (je moet toch je kansen pakken als je er zelf nog niet aan toe bent om een kip te slachten).
de volgende dag naar Limbe en naar de dierentuin (omdat de wildparken allemaal in het noorden van kameroen liggen en het noorden niet echt makkelijk te bereiken is hebben wij er maar voor gekozen om een dierentuin te bezoeken:)) s avonds heerlijke vis gegeten (met kop en al!!! ja je grenzen worden wel wat anders nu we hier zijn) Bij tessa viel de vis helaas wat minder goed en die heeft de nacht erna alles eruit gekotst. Daarom hebben we woensdag rustig aan gegaan. Naar een veel te luxe hotel met privestrand geweest waar we ons eigenlijk allemaal niet helemaal op ons gemak voelen. Maar wel kunnen genieten van de zee en een natuurlijk aangelegd zwembad. Donderdag was onze active dag: naar een echt tropisch regenwoud mèt mangrove! zo`n een die je ook bij expeditie robison had. heel erg mooi en leuk om te beklimmen. wel ontzettend warm en we hebben het ontzettend uit lopen zweten, maar dit was zeker de moeite waard.
vrijdag naar douala, waar we s avonds yvette op het vliegveld hebben achter gelaten. het was wel raar om haar zo weg te brengen, dan dringt het tot je door dat over een paar weken wij ook alweer weg gaan. in gedachten maak je ook al je aankomst in nederland mee, wat ook vreemd is. Gelukkig hebben we nog 3 weken, aan de ene kant veel te weinig, aan de andere kant kunnen lejan en ik ons ook al op verheugen om alle mensen weer te zien.
zaterdag zijn we met de bus weer naar foumban gegaan, helaas moesten we dit keer zelfs ruim 3 uur wachten in een te warme bus voordat we eindelijk vertokken. Gelukkig zijn we weer helemaal veilig thuis gekomen, zonder berovingen en we hebben heel veel zin om weer in het ziekenhuis aan de gang te gaan.

• 13 Oktober 2008 - 15:14

Lysbert:

Hee meiden!
    Leuk dat jullie Kameroen ook van een andere kant zien dan! Hoe waren die stranden? Chocoladebruin klinkt namelijk wel erg aantrekkelijk (en dan de nadruk op die chocolade :P) en Expeditie Robinson ;) Nu weer in het ziekenhuis, is het daar ook drukker?
    Hoe kenden jullie de Nederlanders die meegingen? Roos en Yvette? Allemaal vragen, die vast pas in Nederland allemaal beantwoord kunnen worden, maar dat geeft niks! Als jullie maar weten dat ik aan jullie denk!! Ik ben alweer benieuwd naar het volgende bericht! Dikke tút!!

• 13 Oktober 2008 - 15:23

Anneloes:

Hé meiden!
    En ik word hier al chaggerijnig als een bus 2 min te laat is... jullie staan daar gewoon 3u op een bus te wachten. Ja, zo is het leventje daar! Ook wel heerlijk! Al zouden we hier niet zo kunnen leven. Fijn om te lezen dat jullie ook even vakantie hebben genomen tussen het werken door. Wel raar om dan ineens in de luxe te zitten of niet? Uit ervaring weet ik nog dat ik die omschakeling niet zo goed kon maken... Maar idd, mooi weer, zon, zee, strand... wat heeft een mens meer nodig?
    Ben hard aan de studie. Weekend lekker weggeweest met mam naar Tarzan en Marco Borsato. Erggggg leuk! Morgen en donderdag tentamen dus het vakantievieren is nu ff voorbij. Volgende wee begint stage... spannend! Gelukkig vliegt de tijd, dan kan ik je snel weer zien! (al gun ik jullie natuurlijk nog een super tijd daar!!!)
    Geniet!!! Mis je lejan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Dikke kus

• 13 Oktober 2008 - 15:25

Anneloes:

Over expeditie Robinson gesproken.. die presentator is plotseling omgekomen.. hadden jullie dat meegekregen?

• 13 Oktober 2008 - 16:21

Anne:

He Lejan, klinkt weer top. Super dat jullie ook even jullie 'vakantie' hebben gepakt. Geniet ervan want ik ben vandaag begonnen met m'n juco's. Alsof we 3 jaar niks hebben gedaan en nu het gas erop gaat.. Maar goed, wel allemaal heel leuk. Geniet er nog even van, ben benieuwd naar je mooie verhalen en foto's en tot over 3 weken! Liefs

• 14 Oktober 2008 - 12:25

Mirjam:

He Marloes, en vriendinnen. Leuk om je verhalen weer te lezen. Ik ben erg blij dat ik in Hoorn ben bevallen en dat alles voorspoedig is gegaan zonder die toestanden die jullie meemaken. En dat de rekening komt als we weer thuis zijn en dus mijn kind niet afgepakt wordt!! Ha Ha! Geniet nog lekker van deze bijzondere tijd, groetjes Mirjam

• 14 Oktober 2008 - 16:00

Yvette:

Hey meiden! Nou heb dr ook twee dagen opzitten hiero in grunn en verlang nu alweer naar Kameroen. Het is echt druk en veel! Heb mn koffer nog steeds niet fatsoenlijk uitgepakt :P. Geniet er nog even van en ik zie jullie wel weer in groningen! Thanx nog!

• 15 Oktober 2008 - 08:16

Erika:

Heeey dames:D!
    Klinkt niet slecht zo'n weekje vakantie! Zo te lezen hebben jullie er ook goed van genoten, groot gelijk:) Wel vreemd lijkt me om ineens zo in de luxe te zitten.... Zo'n groot contrast lijkt me met wat jullie in Kameroen gewend waren.... Maar, op deze manier zien jullie natuurlijk ook eens een andere kant van Kameroen. Poeh, en 3 uur op een bus wachten! Zal nooit meer op de NS schelden;)
    Eerste dagen juco's zitten er voor mij op, waren druk, maar wel ontzettend leuk!!! Mis alleen wel de complete TG42-gang:( Gelukkig zijn er nog wel wat mede TG42-gangers:) maar toch, het is wel anders.... Zie zo uit naar een avondje met de complete groep!!! Dus, eigenlijk hoop ik stiekem dat de 3 weken heel snel voorbij vliegen zodat jullie er iig weer snel bij zijn:) Maar, eerst moeten jullie nog even goed genieten daar! Dus meiden, veel succes en plezier nog en tot horens!
    Liefssss

• 15 Oktober 2008 - 15:14

Nienkejoukje:

heeee meiden!
    Klinkt goed allemaal!!
    Wat lekker, even zo'n weekje vakantie tussendoor... lijkt me idd ook wel gek om dan ineens in zo'n luxe hotel met zwembad te zitten.. echt even omschakelen dan he! Maar mooi dat jullie er toch ook wel van konden genieten.. even lekker oppeppen om daarna weer aan het werk te gaan. GAat het goed in het ziekenhuis? Nog heftige berichten?? Ik heb zo'n zin om alle verhalen te horen straks!!!!!!!! Lejan we missen je hier echt meid!! Fijn te horen dat jullie ook wel weer zin hebben om al jullie mensen weer te zien ;)
    wij hebben ook echt heel veel zin om Lejan weer te zien!!!
    meiden geniet er nog ff lekker van daar,
    een hele bijzondere ervaring!
    heeeel veel liefs van NJ

• 17 Oktober 2008 - 18:28

Sannee:

Vakanties doen het altijd goed he :D (ik heb nu ook lekker vakantie)
    Mja, klink erg vet zo'n regenwoud met mangrove!
    Echt leuk allemaal..
    veel plezier nog en tot over een tijdje
    xx

• 17 Oktober 2008 - 19:13

De Goeroe:

Hey daar,

Alles goed lees ik?! Hoorde ook van sanne dat je het prima naar je zin had daar!

Vond het wel eens tijd om wat van je te horen, dus vandaar!

Hoop dat je nog veel lol en alles wat erbij hoort hebt daar en dat we je weer snel terug zien

X,

Rik