Bijna weg - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marloes & Lejan - WaarBenJij.nu Bijna weg - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marloes & Lejan - WaarBenJij.nu

Bijna weg

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marloes & Lejan

01 September 2008 | Nederland, Amsterdam

De laatste voorbereidingen zijn zo goed als getroffen. Nog even en Lejan en Marloes gaan op weg naar Kameroen.

We zullen om 19.00uur vertrekken vanaf schiphol. Dan zullen we om 20.20u (lokale tijd) aankomen in Tangier (Marokko). Daar zullen we overnachten en de volgende ochtend om 6.00u vertrekken naar Casa Blanca (Marokko). Om 13.40u vertrekken we dan echt naar Kameroen, waar we om 20.10u (lokale tijd) verwachten aan te komen.
Woensdag zullen we dan echt op weg gaan naar Foumban, de plaats waar wij de komende tijd zullen verblijven.

Groetjes Lejan en Marloes

• 01 September 2008 - 20:48

Tante Annemarie:

Lieve meiden

Ik wens jullie een hele goede reis en hoop dat de aansluitingen op de verschillende vliegvelden goed mag verlopen. Ik hoorde dat het op Schiphol al spannend was dus zijn we benieuwd hoe het verder zal gaan. Leuk dat jullie deze site samen hebben gedaan, dat scheelt heel veel werk en we kunnen zo mooi op de hoogte blijven. Lieve groetjes uit Andijk van de Kooimannen

• 02 September 2008 - 12:34

Sandra Basjes:

wat een goed idee om ons zo te laten weten hoe het met jullie gaat.
    ik hopelijk is jullie reis goed verlopen.
    gr Sandra

• 02 September 2008 - 19:53

Evelien:

heej zus en Lejan!
    hoe is het? is de reis goed gegaan en ben je al in het mooie Kameroen? ik ben erg benieuwd! 2 maanden lijkt nu nog erg lang, maar het zal vast erg snel gaan...
    ben benieuwd om wat van jullie te horen!
    Liefs, Evelien

• 02 September 2008 - 21:31

Kars:

hey,

hoe is het met jullie? helemaal kapot van het reizen zeker?:P ik hoop dat het iig een btje voorspoedig was en ik wens jullie nog heel veel plezier, succes en geluk toe!

groetjes!!

P.S. (stiekem een kusje voor marloes)

• 03 September 2008 - 11:54

Elza:

Dag lieve Marloes en Lejan,
    Wat waren we blij met het sms-je ( vanochtend 3 sept ontvangen) dat jullie ( en jullie bagage) goed in Douala zijn aangekomen en dat jullie in een hotel hebben overnacht. Op dit moment reizen jullie met het openbaar vervoer naar Foumban...en jullie zullen zo al heel wat kunnen zien van Cameroen.
    ben erg benieuwd naar jullie belevenissen. Geniet ervan!
    Lieve groeten van je ouders en zusje uit Kampen.

• 04 September 2008 - 04:48

Wil Schultinge:

Hopelijk zijn jullie goed aangekomen?
    groeten Wil

• 04 September 2008 - 15:39

De Vlucht:

Dinsdag 2-9-2008 21:15 uur kwamen we aan op het vliegveld in Douala, na een lange vliegreis. Maandag vertrokken we na enige ophef over de tickets van royal air maroc dan eindelijk richting kameroen. Onze eerste stop was Tanger, hier arriveerden we rond 21 uur lokale tijd. De vlucht naar casa blanca zou pas om 6 uur de volgende ochtend vertrekken, dus besloten we toch maar eens te gaan infor,eren naar de overnachting die ons door CheapTickets beloofd was. In Hotel Atlas zouden ze kunnen overnachten. We besloten het dus maar direct te vragen. Op het vliegveld van Tanger loopt heel veel bewaking rond, welke erg aardig waren en ons naar de incheckbalie van Royal Air stuurden. Echter het meisje achter de balie sprak geen woord Engels, dus in ons beste Frans hebben we binnen een half uur uit kunnen leggen wat ons beloofd was. Helaas had men in Tanger nog nooit gehoord van het Atlashotel en een overnachting. Daarom werden we verwezen naar de chef, welke ook van niks wist. Niemand in Tanger had ooit gehoord van hotel atlas.. maar inmiddels hadden ze in de computer wel gevonden dat die overnachting ons beloofd was, echter konden zij ons dus geen voucher geven... maar wilden ze wel graag helpen en heeft de chef gebeld naar hotel Ibis, hier konden ze voor 638 dhr (54 euro) samen overnachten. Achterqf zouden ze dan moeten proberen alles te declareren. En dus gingen we naar hotel ibis met de taxi. Hier heerlijk geslapen tot 4 uur, waarna we weer met de taxi naar het vliegveld gingen.

Op naar Casa Blanca!!! De paspoortcontrole duurde erg lang, en uiteindelijk moesten we bijna rennen over het vliegveld naar het vliegtuig toe, dus geen gate ofzo :) De vlucht naar casa blanca duurde ongeveer een uur. Vervolgens hebben we nog 7 uur doorgebracht op het vliegveld van Casa Blanca, waarna onze vlucht om 14 uur richting Douala, Kameroen ging.

Deze vlucht duurde nog 6 (best wel lange) uren en eindelijk waren we dan in het bloedhete en zeer vochtige Douala om 21:15 uur.

• 04 September 2008 - 15:41

Ps:

ps: ons bericht wilde niet anders geplaatst worden en internet werkt hier niet echt.. nu gaan we rennen want de regen komt eraan...

• 05 September 2008 - 06:09

Bertha:

Hoi lejan en Marloes, bedankt voor de smsjes en het telefoontje, goed dat jullie op de plaats van bestemming zijn. Hoop dat jullie aardige mensen gaan ontmoeten en kunnen genieten van het land. liefs kussen !
    mams

• 05 September 2008 - 08:54

Anneloes:

Hé lieve lejan
    Hoeist daar? Ben zo benieuwd!!!! Blijf jullie volgen! Pas goed op elkaar!
    Big hug!

• 05 September 2008 - 08:56

Anneloes:

Zie net dat jullie een bericht op een hele bijzondere plek hadden geplaatst;) Haha, goed te lezen dat jullie aan zijn gekomen! Wat een reis zeg! Nu kan het avontuur beginnen. Veel plezier!
    Take care!

• 05 September 2008 - 08:58

Anjo:

Hey !

Hier ook even een berichtje van mij, Ik ga zo naar Toscane ! Echt vet veel zin in, alleen heb wel wat te veel spul mee geloof ik, maar dat maakt niet uit ! Ik zie dat jullie het naar je zin hebben, wel voorzichtig hea; met al die afrikanen! hihi, je maakt het suikerfeest ook mee hoorde ik ! Echt leuk !
    Heel veel succes daaar& Groetjes,

Je zusje,