Werkend internet :D - Reisverslag uit Foumban, Kameroen van Marloes & Lejan - WaarBenJij.nu Werkend internet :D - Reisverslag uit Foumban, Kameroen van Marloes & Lejan - WaarBenJij.nu

Werkend internet :D

Door: Lejan

Blijf op de hoogte en volg Marloes & Lejan

06 September 2008 | Kameroen, Foumban

Eindelijk, eindelijk, eindelijk.. met hulp van Israel, de financial manager van het ziekenhuis hebben we een internetcafe gevonden waar we meer dan 1 mail in een uur kunnen versturen op drie verschillende computers... deze keer kan het bericht ook op de goede plek :D

Nadat we geland zijn in douala werden we opgehaald door Lisette, Lisette is samen met haar man Hans voor 10 maanden verhuisd naar Kameroen, waar we ze op twee scholen gaan werken.
Lisette kwam ons ophalen samen met Stefan en Thierry (twee neven van Sabine, die alles voor ons heeft geregeld vanuit NL, die hier in Kameroen wonen.

We zijn toen naar het missionary house in de hoofdstad gebracht, waar we overnacht hebben samen met Roos, Charlotte, Tessa; Hans; Lisette en Stefan.

Roos en charlotte komen ook uit Nederland en blijven ongveer 3 maanden, maar verblijven in een andere stad. Tessa komt ook uit Groningen en verblijft met ons nu in Foumban.

De volgende ochtend werden we om 8 uur opgehaald met de taxi, waar we ons met zn 6 in moesten proppen en toen gingen we richting de bus. De bus bevond zich op een marktje en toen we uitstapten liepen er direct allemaal mensen op ons af, al ¨La blanche roepend. Ze wilden ons van alles verkopen; omdat ze in blanken geld zien. Iedereen wil je koffer (uiteraard tegen betaling) tillen.

Om 9 uur zaten we in de bus, echter deze vertrekt pas als hij vol is... en dan ook echt vol; dus nog bankjes en stoeltjes in het gangpad. Om half elf vertrokken we dan eindelijk met de hele groep richting Foumbot, en hele warme rit van zo^n 6 uur.

Marloes & Lejan

Vandaag.. 1 september 2008 is het zover :D Om 19:00 uur vertrekt ons vliegtuig van Schiphol en gaan we richting de hoofdstad van Kameroen, Douala! Vanaf daar zullen we naar Foumban gaan, waar zich het ziekenhuis bevindt waar we verblijven :)

Actief sinds 01 Sept. 2008