lisettehansinkameroen.blogspot.com - Reisverslag uit Yaoundé, Kameroen van Marloes & Lejan - WaarBenJij.nu lisettehansinkameroen.blogspot.com - Reisverslag uit Yaoundé, Kameroen van Marloes & Lejan - WaarBenJij.nu

lisettehansinkameroen.blogspot.com

Door: Lejan

Blijf op de hoogte en volg Marloes & Lejan

22 September 2008 | Kameroen, Yaoundé

Hooi allemaal!
Afgelopen week zijn marloes, tessa en ik gesplitst. Ik ben naar de school van hans en lisette geweest, een basisschool waarbij ik lisette geholpen heb met haar klas van 46 3 en 4 jarigen in een veel veel te klein lokaal, hoop dat ik het voor elkaar krijg wat fotos te plaatsen, anders komen die later.
Heel erg leuk gehad, op die school hebben ze echt bijna niks. Alleen bordjes om met krijt op te schrijven. wij hadden papier en potloden, stiften en scharen mee, dus eindelijk kon er echt iets van les gegeven worden. Normaal zitten de k inderen van 8 tot 12.30 op hun stoeltje, zonder buitenspeelpauze! Een toilet hebben ze ook niet; kinderen toiletteren op het plein, voorzover je kunt spreken van een plein. Lisette is directrice op een school in NL en is nu voor een schooljaar in kameroen in de hoop de school te kunnen verbeteren, thuis heeft ze geld opgehaald om dingen als het plein te kunnen verbeteren en wie weet zelfs wc s aan te leggen. Zeer bijzonder allemaal; tessa is nu een weekje daar en binnenkort gaat marloe sook nog. Ik hoop ook zeker nog een keer voor 2 november daar weer heen te gaan :) Tessa en marloes hebben deze week ook een ander programma gehad; vanwege de weinige patienten in het ziekenhuis. Maar daarover wordt vast nog wel geschreven binnenkort :)

meer info op lisettehansinkameroen.blogspot.com + fotos, maar zij hebben pas dinsdag weer internet in hun cybercafe; dus dat is nog even wachten :)

Bedankt voor alle berichtjes en veel lieve groetjes vanuit Foumban van ons allemaal!!!

• 22 September 2008 - 16:52

Lysbert:

Oh wat schattig zeg die kinderen! En wat veeeel! Lukte het lesgeven wat? En hoe vonden de kinderen het? Vast erg gezellig! Nu weer in het ziekenhuis of heb jij ook een ander programma? Ik ben erg benieuwd naar de andere foto's, en wat is de uitleg bij die huwelijkskado's? ;)

Veel plezier nog!
    Dikke kus, Lysbert

• 24 September 2008 - 19:14

Hé meid
    Zo te zien kun je veel doen daar!!! En wat zijn ze al blij met die kleine dingen he?! Geeft vast ontzettend veel voldoening!
    Kijk er wel echt naar uit dat je weer terugkomt.Mis je echt hoor, vooral hier in Grun. We hebben nu 3 dagen congres. Wel heel leuk om eens een xtje mee te maken. Verder is het hier donker,regenachtig weer en 's avonds alweer vroeg donker. Kortom: blij daar nog maar ff lekker!!!:)
    Meid, ik denk aan je!
    Dikke kus
    p.s Groetjes aan Marloes he!

• 24 September 2008 - 19:15

Hé meid
    Meid, ik denk aan je!
    Dikke kus
    p.s Groetjes aan Marloes he!

• 24 September 2008 - 19:15

Ennuh... geweldig die foto's!!!:D