onze dagelijkse dag - Reisverslag uit Foumban, Kameroen van Marloes & Lejan - WaarBenJij.nu onze dagelijkse dag - Reisverslag uit Foumban, Kameroen van Marloes & Lejan - WaarBenJij.nu

onze dagelijkse dag

Door: marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes & Lejan

10 September 2008 | Kameroen, Foumban

we zijn erachter gekomen dat elke dag hier rond 7 uur (dat wordt minstens 7.15u) begint met een gezamelijke dagopening. er wordt gezongen en gebeden tot god en er wordt een stuk uit te bijbel gelezen. tijdens de dagopening en in de kerk is het frans aardig te volgen, vooral omdat het tempo dan nog al wat lager ligt. we merken dat alle mensen uit het ziekenhuis het erg leuk vinden en het echt waarderen dat we er s ochtends bij zijn bij deze dagopening.

na de dagopening worden de patienten die er zijn onderzocht. we staan allemaal verbaasd dat ook hier de consulten vaak diabetici en mensen met hypertensie bevatten. Vandaag was er zelfs iemand met een ingegroeide teennagel..

tot ongeveer 11 uur wonen we de consulten van dokter Sado bij. doordat het rustig is heeft hij veel tijd om ons van alles uit te leggen. Dat er weinig patienten zijn heeft dus ook zijn voordelen.

Na elf uur is het echt rustig, rond 12uur gaan we meestal terug naar ons huis om wat te eten en uiteraard te rusten, want dat is hier gebruikelijk tussen 12 en 15uur. Na drieeen gaan we meestal nog even naar het ziekenhuis, maar meestal is er niets te doen en kletsen we wat met de verpleging die allemaal ontzettend aardig zijn!

s Avonds koken we wat op ons gasfornuis. de ene keer lukt dit beter dan de andere keer. Eten doen we hier genieg, misschien wel te veel..

Bijna elke dag valt de stroom uit, evenals het bijna elke dag regent en onweert (misschien en verklaring voor het hebben van geen stroom?)

rond half 10 gaan we naar bed en zijn we ook echt wel zo moe dat we bijna direct slapen. de dagen gaan snel en het begint al te wennen hier. We vinden het allemaal steeds leuker worden en we leren ook steeds meer!

• 11 September 2008 - 13:50

NJ:

heb ik een berichtje gestuurd, wordt ie niet geplaatst... dus maar weer even opnieuw!
    Wat een andere wereld is het daar in Afrika zeg! Kunnen jullie wat wennen aan al dat primitieve? Wel erg leuk om wat van jullie te horen! En ook goed om te horen dat jullie 's ochtends mee doen met de dagopening ;);)
    Ik ben benieuw hoe jullie terug komen :)
    Meiden, heel veel plezier met zn allen, ik hoop dat jullie genieten!
    En Lejan, ik mis je meid!
    Veel liefs van NJ

• 11 September 2008 - 14:59

Sanne:

Hey Marloes en Lejan! :)

Wat leuk om jullie verhaaltjes te lezen. Alles gaat dus goed met jullie daar? Wel een andere wereld hoor.. Leuk dat het steeds leuker wordt, en knap dat jullie het frans ook nog kunnen volgen ;)
    Hier verder alles goed, alles gaat zo'n zijn gangetje. Haha, hier is het btw wel mooi weer zònder regen :P
    veel plezier nog!

Kuss Sanne P

• 14 September 2008 - 14:31

Sanne:

Dag dames! Leuk om te horen dat jullie je vermaken. Komen er binnenkort nog foto's? Ben heel beniewd!

Liefs Sanne (H trouwens;)